blog-img

آرامش نسبی بازار سرمایه در ماه‌های اخیر

مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه در ماه های اخیر به دلیل آرامش نسبی در بازارها، بازار سرمایه هم تثبیت شد، گفت: عملکرد بازار سهام معلول شرایط اقتصادی است.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصاد، اظهار داشت: همواره ظرفیت بازار سرمایه با توجه به المان‌های پایه‌ای اقتصاد ایران تغییر می‌کند و عملکرد بازار سرمایه معلول شرایط اقتصادی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در همه کشورها با مترو معیارهای مجزا تفکیک می‌شود که از آبان ماه ۱۴۰۱ در کشورمان در دستورالعملی در این حوزه منتشر شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران بیان داشت: به دلیل ریسک‌هایی که طرح‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در عملیاتی شدن پروژه‌ها دارند و نوع سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این نوع سرمایه‌گذاری، معیارهای متفاوتی برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

گودرزی تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در سکوهای تامین مالی جمعی برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک طراحی شده و برخی با پذیره‌نویسی شرکت‌ها در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از طریق سلب حق تقدم وارد بازار سرمایه می‌شوند که هر دوی این سرمایه‌گذاری‌ها به وزن بازار سرمایه کمک کرده و نسبت به سنوات گذشته بهتر و بیشتر شده است.

گودرزی اظهار امیدواری کرد با گذشت زمان و با توجه به ظرفیت و بضاعت بازار شرکت‌هایی با ارقام بزرگ‌تر از طریق این بازارها، تامین مالی شوند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading