blog-img

انتشار ۵۲ اطلاعیه توسط هر ناشر در سال گذشته

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ۸۲۸ ناشر منتشر شد، یعنی به طور متوسط هر ناشر ۵۲ اطلاعیه منتشر کرده که این نشان از بار اطلاعاتی بر دوش ناشران است.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، «رضا عیوضلو» با بیان اینکه تجلیل از ناشران برتر با یک وقفه چند ساله از سال ۱۴۰۰ مجدد آغاز شد، اعلام کرد: سابقا این گزینش بر اساس پیش‌بینی هر سهم و قابلیت اتکا به این اطلاعات صورت می‌گرفت، بعد از آنکه اصلاحات در دستورالعمل صورت گرفت این اطلاعات به تحلیل‌گران بازار، نهادهای مالی و مشاورین عرضه سپرده شد.

وی اظهار داشت: رویکرد جدید به تمرکز بر اصول اداره شرکت و میزان پاسخگویی به نیازهای ذی‌نفعان بازمی‌گردد و بررسی اینکه ناشران چه اندازه می‌توانند به نیاز ذی‌نفعان پاسخ دهند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس در برنامه تجلیل از ناشران با اعلام اینکه سه محور ارزیابی در انتخاب ناشران برتر وجود دارد، گفت: محور نخست شفافیت اطلاعاتی است، دستورالعملی که اطلاعات ناشران و زمان بندی که اطلاعات باید اعلام شود را افشا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار اطلاعیه توسط ۸۲۸ ناشر منتشر شد، یعنی به طور متوسط هر ناشر ۵۲ اطلاعیه توسط هر ناشر منتشر کردند که این نشان از بار اطلاعاتی بر دوش ناشران است.

عیوضلو با اعلام اینکه میزان تطابق ناشران با این معیارها جز شاخصه اول به حساب می‌آید، تاکید کرد: محور دوم حاکمیت شرکتی و میزان تطابق ناشران با حاکمیت شرکتی سنجیده می‌شود.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس اظهار داشت: محور سوم بحث نقش آفرینی ناشران در بازار است که در آن مسائلی اعم از رشد، تامین مالی و اینکه چه میزان ناشر توانسته با حضور در بازار منابع مالی جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید میزان پاسخگویی به نیاز ذینفعان و اصول و نحوه اداره شرکت‌ها مدنظر است. 

عیوضلو تاکید کرد: این دستورالعمل سال گذشته توسط هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسید که مبنای آن رسیدن به رشد پایدار به همراه سرمایه گذاری پایدار است.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading