blog-img

راه تقویت تولید از مسیر بازار سرمایه می‌گذرد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم ساختار اقتصادی کشور به جایی برسد که هر جا سرمایه‌ای وجود دارد به جز بورس، راهی بازار دیگری نشود؛ چراکه این سرمایه‌ها برای تولید کشور بسیار با اهمیت بوده و قدرت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید را ارتقا می‌دهد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از سازمان بورس، «علی اصغر عنابستانی» با اعلام اینکه برای جذب اعتماد بیشتر مردم به بازار سرمایه باید مدلی برای حراست و صیانت از حقیقی‌ها در بورس طراحی و تدوین شود، اظهار داشت: بازار سرمایه جایی است که می‌تواند ساختار اقتصادی کشور را متحول و جهت‌گیری سرمایه‌گذاری را در کشور از سوداگری به سمت تولید هدایت کند.

وی اصل و جایگاه بورس در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بورس جایی است که می‌توان برای تغییر جهت سرمایه‌گذاری در کشور از آن بهره‌مند شد.

به گفته این نماینده مجلس، برای اینکه سرمایه‌گذاران به سمت سوداگری سوق نداشته و ساختار دلالی در کشور ریشه‌کن شود، باید نقدینگی‌ها به سمت بازار سرمایه و به سمت تولید حرکت کند.

عنابستانی ادامه داد: سیاست‌گذاران اقتصادی باید زمینه را برای جمع آوری نقدینگی به سمت بازار سرمایه فراهم کنند. چه بسا اگر قانون مالیات بر سوداگری زودتر ابلاغ و تصویب می‌شد سرمایه‌گذاران سرمایه‌های کوچک خود را به سمت بازار سرمایه آورده و تولید کشور را رونق می‌دادند.

وی با تاکید به اینکه بورس آینه واقعی از اقتصاد تولیدمحور کشور است، اظهار کرد: بهتر است بیش از پیش طرح حمایت از سرمایه‌گذاران حقیقی در بازار سرمایه جدی گرفته شود. بورس باید در کنار اقتصاد رشد کند و همچنین ساختار بورس باید بتواند اعتماد مردم را بیش از گذشته افزایش دهد.

این نماینده مجلس گفت: امیدواریم ساختار اقتصادی کشور به جایی برسد که هر جا سرمایه‌ای وجود دارد به جز بورس، راهی بازار دیگری نشود؛ چراکه این سرمایه برای تولید کشور بسیار با اهمیت بوده و قدرت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید را ارتقا می‌دهد.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading