blog-img

تداوم روند صعودی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه، ۱۴ شهریور) با ۱۴ هزار و ۴۸۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۵۷۸ واحد افزایش به ۷۲۶ هزار و ۴۶۲ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۱۷۰ واحد رشد به ۴۱۲ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۱۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۹ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال معامله شد.

پتروشیمی جم (جم) با یک هزار و ۸۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) ۹۷۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۵۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۸۳۹ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۶۴ تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۷۹ واحد، پتروشیمی پردیس با ۵۳۲ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۷۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۷ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۳۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سامان گستر اصفهان (ثامان) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۰۵ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۶۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، ایران خودرو دیزل (خاور) فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و بهمن دیزل (خدیزل) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

گروه انتخاب الکترونیک تابان (انتخاب)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و صنابع گلدیران (گلدیرا) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading