blog-img

تداوم روند صعودی بورس با رشد ۲۴ هزار واحدی

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریور) با ۲۴ هزار و ۴۹۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار واحد ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۶۳ واحد افزایش به ۷۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد و شاخص قیمت با چهار ‌هزار و ۱۲۹ واحد رشد به ۴۰۹ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۳۳۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۹۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۶۱۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۹۳ واحد، پتوشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۵۶۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۸۴ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۹۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، نفت سپاهان (شسپا) با ۳۰۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۴ واحد، عمران و توسعه فارس (ثفارس) با ۵۵ واحد و لبنیات کالبر (غالبر) با ۳۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، تامین سرمایه کاردان (تکاردان)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سامان گستر اصفهان (ثامان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۱۸ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۵۷۲ واحد رسید. در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۴۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بانک دی (دی) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، نیان الکترونیک (نیان)، بیمه دی (ودی) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading