blog-img

رشد ۳۲ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات امروز بازار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (‌دوشنبه، ۶ شهریور) با ۳۲ هزار و ۷۴۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۷۴۸ واحد افزایش به ۷۰۵ هزار و ۱۵۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۰۱ واحد رشد به ۴۰۱ هزار و ۱۸۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۳۰۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۶۹۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و ۴۴۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۸۱۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۷۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک ‌هزار ۷۰۰ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۶۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛ لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۱۲۷ واحد، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) با ۳۲ واحد، سیمان فارس (سفار) با ۳۱ واحد و سیمان ایلام (سیلام) با ۳۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، گروه مالی شهر (شهر)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۲۴ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۱۸۲ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۵۶۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پخش البرز (پخش)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، ایران خودرو دیزل (خاور) و مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading