blog-img

حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه از بورس با انتشار اوراق تبعی

سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد: صندوق توسعه بازار در راستای حمایت از بازار سرمایه اوراق اختیار فروش تبعی تا سقف مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان با سررسید یکساله و نرخ بازده حداقل ٢٠ درصد منتشر می‌کند.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از سازمان بورس، «امیرمهدی صبایی» اعلام کرد: صندوق توسعه بازار در راستای حمایت از بازار سرمایه اوراق اختیار فروش تبعی تا سقف مبلغ ۶ همت با سررسید یکساله و نرخ بازده حداقل ٢٠ درصد منتشر می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید بلوکی سهام به همراه این اوراق، بازده سرمایه گذاری خود را تضمین نمایند. جزئیات این طرح به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در چند وقت گذشته «قادر معصومی خانقاه»، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه درباره آخرین اقدامات انجام شده توسط این صندوق در راستای حمایت از بازار سهام اعلام کرده بود: طبق مصوبه هیات مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه، قرار بر این است تا به‌منظور حمایت از بازار بر روی ۲۰ نماد، اوراق اختیار خرید و اختیار فروش منتشر کرده و فعال باشیم.

وی همچنین گفته بود: این اقدام شامل برخی نمادها از گروه‌های خودرویی، فرآورده‌های نفتی، نهادهای مالی واسط، فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی و همچنین نمادهایی از هلدینگ‌های بزرگ حاضر در بازار می‌شود.

معصومی همچنین در زمینه منابع لازم برای اجرای این طرح، اعلام کرد: به‌منظور اجرای این طرح و انتشار اوراق اختیار خرید و فروش روی نمادهای ذکر شده، در صورت نیاز دارایی‌های صندوق توسعه بازار سرمایه نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توثیق خواهد شد و اگر نیاز به منابع نقدی باشد، وجوه نقد از محل منابع نقدی که در اختیار صندوق است تامین خواهد شد. همچنین در صورت نیاز از محل منابع نقدی حاصل از فروش اوراق اختیار خرید و فروش استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading