blog-img

رشد ۴۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (‌شنبه، چهارم  شهریور) با ۴۶ هزار و ۵۱۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۷ هزار و ۶۳ واحد افزایش به ۶۸۴ هزار و ۹۰۲ واحد و شاخص قیمت با ۹ هزار و ۷۰۷ واحد رشد به ۳۸۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۳۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۹۸۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه‌هزار و۶۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۸۳۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۴۱۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۹۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۴۱۱ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۳۷۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با ۹۹ واحد، سیمان خزر (سخزر) با ۴۳ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۲۷ واحد و بیمه اتکایی امین (اتکام) با ۱۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، سیمان اصفهان (سصفها)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبمیت) و گروه مالی شهر (شهر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۹۷ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۵۷۳ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار و ۵۴۱ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، ایران خودرو دیزل (خاور)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین تامین سرمایه دماوند (تماوند)، پتروشیمی مارون (مارون) و شرکت خمیر مایه رضوی (غمایه) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading