blog-img

رشد ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیر) با ۱۶ هزار و ۶۶۱ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۹ ‌هزار و ۳۵۷ واحد افزایش به ۷۱۲ هزار و ۵۳۹ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۳۶۷ واحد رشد به ۴۰۸ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

‌شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۴۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۷۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۴۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۰۹ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۶۶۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۶۴ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۹۰ واحد، بیمه آسیا (اسیا) با ۱۳۰ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت تبریز (شبریز) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۷۲ میلیون و ۳۳۷ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۲۶۹ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۶۵۶ واحد رسید. در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۹۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

ایران خودرو دیزل (خاور)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریاساسول (آریا) و صنعتی مینو (غصینو) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، بانک دی (دی)، بهمن دیزل (خدیزل)، بیمه سامان (بساما)، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading