blog-img

ارزش معاملات برق سبز در تیرماه از ۱۱۳ میلیارد تومان گذشت

ارزش معاملات برق سبز در تیرماه بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۲۰ هزار و ۳۵۰ ریال بر کیلووات‌ساعت ثبت شده است.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پس از راه‌اندازی تابلوی معاملات سبز از ابتدای خردادماه سال جاری، در مجموع بیش از ۵۵.۶ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این تابلو معامله شد.

بر اساس قواعد بورس انرژی، مشترکان بالای یک مگاوات پذیرش شده در بورس انرژی، امکان خرید برق موردنیاز خود از تابلوی سبز را دارند.

همچنین بر اساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، صنایع بالای یک مگاوات موظف به تأمین حداقل یک درصد از مصرف برق خود از منابع تجدیدپذیر هستند.

پس از آغاز معاملات برق در این فضای معاملاتی جدید، میزان ۵۵.۶ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی برای تحویل در تیرماه ۱۴۰۲ معامله شد. این مقدار برابر با حدود ۷۴.۷ مگاوات ظرفیت بار پایه در طول ماه است. از این مقدار ۷۳.۴۸۲ هزار کیلووات سهم مصارف بالای ۵ مگاوات زیر مجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و مابقی (۱.۲۷۳ هزار کیلووات) سهم مصارف بالای ۵ مگاوات زیر مجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق بوده است. در تابلوی معاملات برق سبز، تعداد ۲۰ مشترک برای تیرماه معامله داشتند که از این میان ۱۱ مشترک، زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و ۹ مشترک، زیرمجموعه شرکت‌های توزیع بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading