blog-img

عرضه های دستوری حقوقی ها را تکذیب می کنم/ روند منفی نمیتواند ادامه دار باشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه از عرضه‌های اولیه از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: عرضه دستوری و فروش سهام در بازار توسط سهامداران حقوقی را به شدت تکذیب می‌کنم

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، «مجید عشقی» امروز (دوشنبه) در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:تعطیلی بازار سهام باید دلایل خود را داشته باشد؛ در دستورالعمل شورای‌عالی بورس هم ذکر شده سازمان بورس مجاز است تا تحت تاثیر برخی شرایط چنین اقدامی را انجام دهد.

وی اظهار داشت: سهامداران بعد از رشد ایجاد شده در بازار اقدام به شناسایی سود کردند و این روند نمی‌تواند ادامه‌دار باشد، بنابراین در بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اکنون نیازی به تعطیلی بازار نیست.

رئیس سازمان بورس درباره فروش سهام در بازار توسط سهامداران حقوقی، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم، بازارگردان‌ها در روند منفی و مثبت بازار باید تعهدات بازارگردانی خود انجام دهند و فارغ از آن هیچ صحبتی نشده است.

عشقی در خصوص عرضه‌های اولیه گفت: مسوولان در بورس و فرابورس در تلاش هستند تا از هفته آینده عرضه اولیه‌ها را انجام دهند؛ البته باید درمورد بحث ارزش‌گذاری و تعیین قیمت پایه با سهامداران عمده توافق شود تا بعد از آن عرضه اولیه صورت بگیرد.

وی درباره عرضه خودرو در بورس، بیان کرد: شرکت‌های خودروسازی می‌توانند خودروهای خود را در بورس عرضه کنند؛ پذیرش خودرو لغو نشده و توقفی برای آن ایجاد نشده است، خودروسازها منحصراً می‌توانند درمورد این موضوع تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان بورس گفت: سعی می‌کنیم تا التهابی را در بازار خودرو ایجاد نکنیم و خودروسازها خود نسبت به عرضه تصمیم‌گیری کنند.

عشقی به صحبت‌های مطرح شده درباره استعفایش، گفت: تصمیمی برای استعفا ندارم.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading