blog-img

رییس سازمان بورس: عرضه دیجیتال سهام ضروری و در دست پیگیری است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش ساعت فعالیت در بازار سرمایه یک نیاز است و باید به سمت عرضه دیجیتال سهام و اوراق بهادار و کالایی پیش رفت که در این زمینه پیشنهادهایی شده و در دست پیگیری است.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، مجید عشقی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن کوثر استانداری سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنادرباره افزایش زمان فعالیت در بازار سرمایه افزود: اکنون برخی صندوق‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی ادامه داد: ساختار بازار سرمایه دیجیتال با ساختار سنتی متفاوت است، اما به طور حتم باید به این موضوع ورود شود و در حال تلاش هستیم اما عجله‌ای نیست، چرا که ابتدا باید زیرساخت فراهم شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری در بورس فعال است و متناسب با ذایقه سرمایه گذار از لحاظ ریسک، از کمترین میزان ریسک تا بالاترین میزان ریسک بسته در بازار سرمایه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازدهی صندوق از بازارهای موازی طی بلندمدت بیشتر است، تاکید کرد: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران خرد و سرمایه‌گذارانی که به بازار سرمایه آشنایی ندارند از ظرفیت صندوق استفاده کنند تا در هیجان بازار ضرر نکنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنادرباره آخرین وضعیت عرضه سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه اظهار کرد: بازگشایی نماد باشگاه‌ها انجام شده است و سازمان خصوصی باید برای ادامه و عرضه سهام باشگاه‌ها در بورس تصمیم بگیرد.

عشقی درباره واگذاری سهام خودروسازی‌ها در بازار بورس نیز گفت: در این خصوص باید دولت تصمیم بگیرد و هدف عرضه خودرو در بورس کالا واقعی شدن قیمت، جلوگیری از رانت و اصلاح قیمت است.

وی با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه‌ به معنای دخالت است‌، تصریح کرد: دولت باید کمترین دخالت در بازار داشته باشد و اجازه داد بازار راه خود را برود.

وی اضافه کرد: دولت یک مشتری بازار سرمایه است و نباید در بازار دخالت کند؛ ورود دولت به متشنج شدن بازار منجر می‌شود و اکنون دخالت به کمترین حد رسیده است و بازار سرمایه با توان سهامداران قابلیت اداره دارد.

تحلیلی بر ریزش بازار بورس در هفته گذشته

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ریزش بورس در هفته گذشته بعد از مدتی که بازار روند افزایشی و رشد سنگین کرده بود (از اول اسفند تا ۱۶ اردیبهشت ) دور از از انتظار نبود.

وی افزود: پول آنچنانی از بورس خارج نشد و رشد ۶۰ درصدی در شاخص کل و برخی صنایع تا ۱۵۰ درصد طی مدت گذشته رشد داشت.

عشقی با اشاره به سود به نسبت خوب شرکت‌ها در بورس خاطرنشان کرد: شرایط بازار بورس نگران‌کننده و حبابی نیست و با توجه به‌ وجود نقدینگی، تعادل در بازار ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون هیجان‌ بازار تخلیه شده و آنچه در بازار سرمایه مهم محسوب می‌شود نقدشوندگی نمادها و روان بودن صف خرید و فروش است.

به گفته وی، فعالیت ۷۹ هزار معامله‌گر در روز در بازار بورس نشان از افزایش آشنایی جامعه با بورس است.

عشقی خاطر نشان کرد: برآیند داده‌ها نشان می‌دهد فعالان اقتصادی آشنایی کامل با مفاهیم و فعالیت در بازار سرمایه ندارند و باید ارتقای آگاهی در این بخش مورد توجه باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سهام اولیه از هفته آینده در بورس و فرابورس به صورت هفتگی عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به نقدینگی در بازار سرمایه اتفاقی نخواهد افتاد و سهام‌ جذب خواهد شد.

وی ادامه داد: استان سمنان ۲۲۰ هزار نفر سهام‌دار سهام عدالت دارد که روش غیر مستقیم را برای سهام خود انتخاب کرده‌اند و باید برای این سهامداران روشی انتخاب شود که رای تمام سهامداران اخذ شود.

عشقی ابراز کرد: تلاش می‌شود راهکاری برای جلب نظر تمام سهامداران اخذ و مشکل سهام‌عدالت استان سمنان با طرح در شورای عالی بورس با اهتمام ویژه پیگیری شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهام عدالت استان سمنان دارای مشکلات مالی است که رفع مشکلات از مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ میلیون نفر سرمایه گذار استانی سهام‌دار سهام عدالت هستند و تلاش می‌شود با جمع‌بندی اطلاعات در شورای‌عالی بورس به سمت برگزاری مجمع پیش رویم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه جمعی دیگر از مسوولان سازمان بورس و فرابورس روز پنجشنبه برای شرکت در دومین همایش تامین مالی از بازار سرمایه به استان سمنان سفر کرده است.

این همایش با چهار محور شامل تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نیمه‌تمام، پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس و برگزاری دوره‌های آموزشی، امروز (پنجشنبه) در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان در حال برگزاری است.

پذیرش شرکت‌های پیش‌ران استان سمنان بدون نوبت در بازار سرمایه، از جمله اهداف برگزاری دومین همایش تامین مالی از بازارهای سرمایه است.

برگزاری بخش تخصیص برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از بازار بورس و برگزاری رویداد آموزشی ارتقای سواد مالی در سه قشر دانشجویان، دانش‌آموزان و واحدهای تولیدی، در بازار سرمایه دنبال می‌شود.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading