blog-img

نخستین معامله برق تجدید پذیر در بورس انرژی انجام شد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: امروز نخستین عرضه و تقاضای برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز در بورس انجام شد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، محمود کمانی در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس، افزود: عرضه و تقاضا در بورس موجب توسعه بیشتری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران اگر به هر دلیلی نتوانند برق خود را در بورس به فروش برسانند، ساتبا با ۷۰ درصد نرخ کشف شده در نیروگاه، مطالبات این افراد را تسویه خواهد کرد، اظهار کرد: با ورود انرژی‌های تجدیدپذیر به بازار بورس، دخالت دولت برای قیمت‌گذاری از بین خواهد رفت و همچنین خریدار موظف است که طبق مقررات بورس، به موقع هزینه را به عرضه‌کننده برق پرداخت کند که در همین راستا مشکل‌ مطالبات سرمایه‌گذاران نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با وجود ایجاد فضای جدید، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سرعت بیشتری بگیرد و افراد جدیدی وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این حوزه شوند، گفت: صنایع به میزانی که برق خود را از تابلوی برق سبز خریداری کنند، در زمان پیک شامل محدودیت برق نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، امروز نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران انجام شد. این معامله با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریباً نصف قیمت برق حرارتی است.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading