blog-img

تداوم روند صعودی شاخص بورس در معاملات پر نوسان امروز

 شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۹۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۴۳۵ واحد افزایش به ۸۲۴ هزار و ۹۶۲ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۹۷۰ واحد رشد به ۴۸۶ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۰ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۱۱۸ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با یک هزار و ۴۷۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۵۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۷۵۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۲۵ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۷۱۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۸۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۲۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۳ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۷۳۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با نماد (وکغدیر)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۲۰۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۹۱ واحد افزایش داشت و به ۳۱ هزار و ۱۴۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۹۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۰۶ هزار و ۷۹۲ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و صنایع گلدیران (گلدیرا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)‌ با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading