blog-img

روزانه ۲ میلیون معامله در بازار بورس و فرا بورس انجام می‌شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به اینکه در چند ماه گذشته اعتماد بیشتری ایجاد شده، گفت: روزانه نزدیک به ۲ میلیون معامله در بورس و فرابورس انجام می شود.

به گزارش ایرنا، مجید عشقی سه شنبه شب در آیین سی امین سالگرد تاسیس شرکت کارگزاری بانک مسکن افزود: اکنون روزانه بیش از ۴۵۰ هزار نفر در این بازار در حال معامله هستند.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال ۹۹ موجب توسعه زیرساخت های این بازار شد، تصریح کرد: با رشد این زیرساخت ها امروز می توانیم این حجم از خدمات را به مشتریان ارائه و به راحتی در بازار می توانند معامله کنند.

عشقی با بیان اینکه امیدواریم که این فضای باثبات ادامه داشته باشد، گفت: مهم ترین رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری هدایت سرمایه ها به سمت اقتصاد واقعی کشور و تولید است، زیرا اگر در سال ۹۹ بازار سرمایه به سمت تولید می رفت امروز شاهد افزایش تولید در کشور بودیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای مسکن در حوزه سرمایه گذاری افزود: اما متاسفانه این بخش در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و در حوزه استفاده از ابزارهای موجود کم کاری شده است.

عشقی گفت: با این وجود در حوزه ابزار سازی در سازمان بورس و اوراق بهادار این آمادگی وجود دارد که بخش مسکن را یاری کنیم.

وی با اشاره به فضاسازی کانال های تلگرامی در معرفی سهم های مختلف تصریح کرد: مردم فریب تبلیغات این کانال ها را نخوره و به آنها اعتماد نکنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به زودی افزایش سهام از طریق صرف سهام کلید خواهد خورد، اظهار کرد: تا از این طریق هلدینگ های بزرگ، طرح هایی که دارند را استفاده کرده تا منابع به سمت بخش واقعی اقتصاد کشور سوق داده شود.

سرپرست بانک مسکن نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه بازار بورس امروز در مسیر طبیعی خود قرار گرفته است، گفت: رونق باز دیگر به این بازار بازگشته است.

علی عسگری افزود: با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده می طلبد که شرکت هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند رونق لازم را به این بازار بدهند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading