blog-img

عشقی: مسیر فعلی بازار بورس درست است

رییس سازمان بورس مسیر فعلی بازار را درست عنوان کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند نرخ ارز در بازار آزاد را پایین بیاورد؛ بنابراین کاهش قیمت ارز به قیمت‌های رسمی که شرکت‌ها در حال فروش هستند، اثر آنچنانی بر بازار سرمایه ندارد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از سازمان بورس، «مجید عشقی» در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای تداوم رشد شاخص‌های بورس دارید، افزود: بازار باید مسیری منطقی داشته باشد، به نظر ما اکنون مسیر بازار درست است؛ صف‌های خرید آنچنانی نداریم و سهم در حال معامله است؛ همچنین مهم‌ترین موضوع در بازار سرمایه نقدشوندگی است و پول در صنایع مختلف گردش می‌کند.

نباید برخوردهای هیجانی داشته باشیم

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بنیادین شرکت‌ها و سودآوری شرکت‌ها تحلیل‌گران بررسی می‌کنند و سهم‌های مختلف را انتخاب می‌کنند، گفت: اکنون شرایط متعادل است؛ نباید برخوردهای هیجانی داشته باشیم البته ما توصیه‌هایی برای سهامداران ارائه کردیم که باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کرد، تک سهم نشویم و منابعی که نیاز مبرم داریم وارد بازار نکنیم. در این صورت بازار می‌تواند روند منطقی داشته باشد.

عشقی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری که اکنون نیز نقش بسیار خوبی در بازار دارند را به شدت توصیه کرد.

یکی از متغیرهای مهم اثرگذار روی بازار سرمایه بحث ارز است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه رشد شاخص بورس ناشی از افزایش نرخ دلار است، گفت: متغیرهای مختلفی بر بازار اثر دارد؛ یکی از متغیرهای مهم بحث دلار است و فقط دلار نیست، سودآوری شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ تولید شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی و... همه موثر است. یکی از مولفه‌ها ارز و به نحوی افزایش فروش صادراتی شرکت‌ها است که روی سهام شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی در پاسخ به اینکه دولت در حال تلاش برای کاهش نرخ ارز است آیا راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش شاخص بورس با ارزان شدن دلار دارید؟ توضیح داد: سودآوری و فروش شرکت‌ها با ارزی که در کوچه، خیابان و سایت‌ها می‌بینیم، نیست بلکه فروش شرکت‌ها با قیمت‌های رسمی ارز است، دولت تلاش می‌کند نرخ ارز در بازار آزاد را پایین بیاورد لذا کاهش قیمت ارز به قیمت‌های رسمی که شرکت‌ها در حال فروش هستند، اثر آنچنانی بر بازار سرمایه ندارد.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading