blog-img

رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، هشتم اسفندماه) با چهار هزار و ۸۴۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۰۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش کارگزاری توسعه فردا از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۰۸ واحد کاهش به ۵۳۴ هزار و ۴۶۴ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۳۱ واحد افت به ۳۱۶ هزار و ۸۸۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۲۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۳۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۲۴۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۴۹ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۹۸۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۸۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۲۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۰۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۷۶۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۲۷ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۷۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۶۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۲ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنایع فروآلیاژ ایران (فروژ) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، صنعتی مینو (غصینو)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading