blog-img

فهرست سهام زیر ۱۰۰ تومان بورس ۱۴۰۱/ یک غول بورسی در بین ارزان‌ترین سهام

بررسی قیمت سهام در بورس تهران بیانگر آن است که در سال جاری قیمت ۷ سهم زیر ۱۰۰ تومان می‌باشد. در بین این ۷ سهم یک غول بورسی و یک بانک دیده می‌شود.
 به گزارش کارگزاری توسعه فردا از نبض بورس، ریزش بازار سرمایه از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و این روند نزولی بازار به جز مقاطع کوتاهی که بورس صعودی بود، همچنان ادامه دارد.  
در این مدت ریزش بازار، سهام بسیاری در بورس از سقف خود فاصله گرفته اند و ریزش‌های سهمگینی را تجربه کرده اند.  
این در حالی است که تورم در این مدت روند صعودی داشته است و بورس برخلاف سایر بازار‌های مالی و موازی به جای همراهی با تورم، روندی معکوس داشته است.  
بررسی سهام حاضر و قابل معامله در بازار سرمایه نشان می‌دهد که از بیش از ۷۰۰ نماد قابل معامله در بورس ۱۴۰۱ قیمت حدود ۷ نماد زیر ۱۰۰ تومان می‌باشد که در این بین نام یک غول بورسی و یک بانک به چشم می‌خورد.
البته اشاره به این نکته ضروری است که برخی از این نماد‌ها در این مدت علاوه بر اینکه ریزش قیمتی را تجربه کردند، افزایش سرمایه نیز داشته اند که این موضوع بر روی کاهش قیمت آن‌ها موثر بوده است. به هر صورت این ۷ نماد به هر دلیلی هم اکنون قیمت‌های زیر ۱۰۰ تومان را تجربه می‌کنند.
۱. شستا
شستا یکی از غول‌های بورسی است که قیمت هر ورقه سهام آن هم اکنون زیر ۱۰۰ تومان می‌باشد. این نماد که در فروردین ماه ۹۹ عرضه اولیه شد قرار بود که عالیجناب بورس باشد، اما هم اکنون قیمت آن مدت‌ها است که با ریزش و بعد از چند مرحله افزایش سرمایه به زیر ۱۰۰ تومان رسیده است.  
امروز یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ قیمت هر برگه سهام شستا حدود ۸۸ تومان است.  
۲. دی
بانک دی هم از آن قصه‌های پرغصه بازار سرمایه و بورس ایران است که سهامداران خود را تا حدودی کلافه کرده است، اما هم اکنون یکی از ارزان‌ترین سهام بورس ایران به لحاظ قیمتی محسوب می‌شود. قیمت این نماد که در سال گذشته و البته سال جاری بخش اعظمی از روز‌های معاملاتی را به دلیل متوقف بودن از دست داد هم اکنون حدود ۵۸ تومان می‌باشد.  
۳. کرمان
نماد کرمان را شاید بسیاری از سهامداران با آن مجمع جنجالی سال گذشته به یاد بیاورند. اما این نماد حاضر در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات هم اکنون در قیمت حدود ۷۳ تومان در حال معامله است.
۴. وساخت
وساخت دیگر نماد گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات است که هم اکنون قیمت هر ورقه از سهام آن زیر ۱۰۰ تومان و حدود ۹۲ تومان معامله می‌شود.  
۵. جهرم
پتروشیمی جهرم با نماد جهرم دیگر نماد حاضر در این دسته بندی است. قیمت هر برگه از سهام این پتروشیمی هم اکنون حدود ۷۶ تومان می‌باشد.  
۶. فسا
پتروشیمی فسا با نماد فسا که سهام آن در بازار پایه زرد فرابورس در حال معامله می‌باشد دیگر پتروشیمی است که در کنار پتروشیمی جهرم قیمت هر ورقه از سهام آن زیر ۱۰۰ تومان می‌باشد. قیمت هر برگه از سهام این نماد هم اکنون ۷۸ تومان است.  
۷. لکما
کارخانجات مخابراتی ایران با نماد لکما هفتمین و آخرین نمادی است که قیمت سهام آن زیر ۱۰۰ تومان می‌باشد. قیمت هر برگه از سهام این نماد که در بازار پایه زرد فرابورس در حال معامله می‌باشد هم اکنون ۷۲ تومان می‌باشد.  
 

ارسال نظرات

نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

heading